Hormonen

Wat zijn hormonen?

Hormonen zijn belangrijke signaalstoffen in ons lichaam.
Ze bepalen hoe we ons voelen, hoe ons humeur is, hoe we denken, waar we vet opslaan (bijv. op de benen, billen, heupen, buik, armen of love handles), hoe we slapen, hoeveel energie we hebben, hoe onze huid eruit ziet, hoe onze cyclus verloopt,  hoe we met stress omgaan etc.

Als onze hormonen werken zoals ze zouden moeten werken, voelen we ons energiek, gezond, gelukkig, sexy, vreugdevol, en hebben we het gevoel dat we de hele wereld aan kunnen! Als er echter sprake is van een zogenaamde hormonale disbalans, dus hormonen die niet in balans zijn, uit zich dat in allerlei klachten en kwalen, zoals:

*PMS (Pre Menstrueel Syndroom)
*Burn-out
*Laag libido
*Acne (op gezicht en/of lichaam)
*(Over)vermoeidheid
*Candida (schimmelinfectie)
*Love handles
*Over-/ondergewicht
*Veel sporten en toch niet afvallen
*Weinig energie
*Slecht in- of doorslapen
*PCOS
*Menopauze/overgangsklachten
*Stress
*Hoofdpijn/migraine
*Vocht vasthouden
*Auto immuunziekte
*Nachtzweten
*Osteoporose
*Fibromyalgie
*Depressie
*Onvruchtbaarheid
*etc.

Dit zijn maar enkele voorbeelden van klachten en symptomen van een hormonale disbalans. Vaak zijn ongemakken en klachten op te lossen zonder (direct) naar medicijnen en hormonale therapie te grijpen.

Belangrijk is het om écht te weten hoe je lichaam werkt en hoe een aantal aanpassingen in eetgewoonten en leefstijl de kwaliteit van je leven kunnen verbeteren.
Ik help je graag om te begrijpen hoe het lichaam werkt, wat de onderliggende oorzaken zijn van je (hormonale) problemen en wat je kunt doen om hormonaal in balans te komen en dat voor altijd te behouden!

Maak  nu een afspraak via 06-46296225 of info@praktijkvoorgezondleven.nl  en ervaar het verschil!

Werkzaam in: Krommenie, Assendelft, Uitgeest, Akersloot, Heemskerk, Wormer, Jisp, Wormerveer, Zaandijk, Koog aan de Zaan, Zaandam, Zaanstad, Alkmaar